Csalódtam?

2009.11.02. 23:46

Hát ma rájöttem valamire. Holnap érkezik Pier Paderni, lehet hogy az érkezésének a szele megcsapott! :)
 
Egy srác hívott fel és üzletet ajánlott és személyesen akart velem találkozni. Mondtam, hogy persze jöjjön el a gyémántos bemutatóra és utána megbeszéljük. És neheztelve visszakérdezett, hogy muszály a kettőt összekötni. És mondtam, hogy igen mivel 1 hete megigérte, hogy jön rá és amíg nem teljesíti az ígéretét addig nem tudok vele üzletről beszélni. És megértette, miközben én is... :)
 
Tudjátok az üzletet egyedül az igéret és annak megszegése mozgatja a sikerre vagy a kudarcra. Ha el tudod érni, hogy az Ígéretet betartsák nyert üzletember vagy. De nézhetjük bármely más területet, család, csoportok....
 
Nyilván ha kapunk olyat, hogy valaki igér nekünk valamit és nem tartja be, akkor biztos valamikor mi is igértünk valamit amit nem tartottunk be. Már ha létezik egyensúly, de valahogy úgy tűnik ezt meg lehet figyelni. Általában számunkra jelentéktelen dolgok, valaki felhív minket; valami előadásra hív, de nem akarjuk megsérteni és persze persze most nem jó, de majd hívjál fel jövő héten, vagy 1 hónap múlva és akkor már több időm lesz... És ha nem adja fel a másik oldalon a fickó (és azt nagyon jól teszi) akkor újra hív, és újra hív amíg el nem mész. Vagy párkapcsolatnál egy randi, vagy a családban egy beigért kirándulás, vagy elmaradt késett fizetés, kinntlévőségek...
 
De mi van akkor, ha a másik oldalon, nem ilyen kitartó emberünk van, akkor barátom Te úgy jártál, ígértél valamit és nem tartottad be. Mondhatod azt, hogy hát ő nem hívott fel, biztos nem volt olyan fontos. De akkor amikor először beszéltél vele, miért nem mondtad meg neki, hogy figyelj amit Te mondasz az nem fontos nekem, ha segíteni akarsz akkor add el a házam pl. és akkor az emberünk azt mondaná, hát ahhoz nem értek, akkor viszlát. És ennyi megúsztátok volna egymás nemkedvelése nélkül.
 
A másik oldalon pedig van a fickó aki meg nem hívja fel újra, hanem azt mondja, hogy ez csak úgy mondta hogy nincs ideje, csak kifogás volt. Hát akkor ezen az oldalon is gáz van, mert akkor miért nem kérdezett rá akkor amikor ez az érzése volt, hogy valóban felhívjalak 1 hónap múlva, vagy csak azért mondod hogy ne sértsél meg? És akkor lehet hogy kapott volna olyan választ, hogy hát az az igazság hogy nem akarok foglalkozni most mással, de köszi a megkeresést. Vagy valóban most nem tudom megitélni, hogy érdekel ez a dolog de 1 hó múlva térjünk vissza rá, ha még akkor aktuális.
 
 
De mitévők legyünk, ha már valaki igért Nekünk valamit és nem tartja be? Látjátok nem azt írtam, hogy "nem tartotta be". Mivel nincs olyan, hogy valaki nem csinált meg valamit, vagy teljesített valamit. Olyan van, hogy nem tartattam be, és nem csináltattam meg még EDDIG!
 
Sikertelen mondatok:
 
Nem adta meg.
Megcsalt.
Pedig megigérte.
Nincs pénzem.
Nincs időm.
Csalódtam.
 
 
Szerencsésebb mondatok:
 
Nem tudtam még elérni, hogy megadja.
Engedtem, hogy eltávolodjon.
Nem kontrolláltam az igéretét.
Nem kérem.
Nem akarom.
Nem értettem meg.
 
Szóval el tudod érni bármikor, hogy az igéretet amit kaptál azt betartsák? 
 
De HOGYAN?

 

Nézzük. Szóval azt fejtegetem, hogy valahogy összefüggésbe van az, hogy nem adják meg a tartozásod és pl. Te sem adsz meg valami hasonló dolgot. Vagy ugye, hogy maradjunk a címnél ígérnek Neked valamit és nem tartják be, szóval lehetséges hogy Te is igérsz valamit és hasonlóan jársz el. Emlékszem főiskolás voltam amikor felfigyeltem erre a jelenségre, hogy amikor elmegyünk bulizni és hazafelé "hozunk" magunkkal 1-2 korsót a kocsmából, akkor másnap elhagyom a tusfürdőmet, vagy a pénzemet... 

Na de mi köze ennek ahhoz, hogy gyakran mondom, és mindig igaz. És mi is ez valójában? Nézzünk pár mondatot:

Csalódtam.

 

A csalódtam, ugye azt jelenti hogy valaki megigért valamit és nem teljesítette. Illetve ezt akkor érezzük amikor a másiktól más cselekvést vártunk. Nem arra ment amerre szerettük volna. Nagyon érdekes mert ebben a pillanatban, na jó nem ebben a pillanatban kb. 40 másodperce állt össze a rendszer. Mivel ez egy felismerés gyorsan leírom mi is az. Tegnap írtam ezt a cikket és valahogy nem állt össze, úgy gondoltam értem, hogy mi az hogy "csalódtam", de nem az volt, mivel tegnap épp csalódtam valamiben, illetve valakikben. Valamiben nem lehet csalódni, mert azt mindig valaki mozgatja. Szóval mindig személy, személyek vannak akikkel megegyezünk valamiben és aztán nem tartjuk be vagy nem tartják be a megegyezést.

És ugye a csalódtam az múlt idő, szóval nem is gondolnátok, hogy a nyelvtan milyen veszélyes. A múlt idő lezárja a cselekvést, valami megtörtént és azon Te már nem tudsz változtatni. Na az életben ilyen nincs. Lehet, hogy ez megdöbbentő és nem reális most MÉG! De figyelj és olvass tovább, ha erre rájössz barátom és mindig amikor szitu van megfigyeled, és ezek alapján cselekszel boldog ember leszel. Mivel amikor érzed a csalódást, akkor tudod hogy most van az a pillanat, hogy meg kell figyelned valamit. De mit figyelj meg? Először is azt kell észrevenned, hogy csalódtál! Ha csak ez az egy tényező megvan, már jobban fogod érezni magad.

Ezt kibontom mégjobban, mert úgy gondolom hogy ez a kulcsa a megértésnek. Szóval pl. azt mondja a párod, hogy elhagy. Ebben a pillanatban csalódsz. Ugye ez elég reális. Ösztönösen meg is kérdezed, hogy miért? Ha szarabbul érzed magad és gyanítom mivel nem az igazságot fogod hallani akkor nem fogod megérteni. Ha megértenéd abban a pillanatban elszállna a szar érzésed.

Mondjuk az igazság az lenne, hogy megcsalt. Na most ha ezt elmondaná, nyilván 2 lábon rúgnád ki a kéróból. Nana, most belenyúlunk mindkét oldalba, ugyanis mindig 2 oldala van a dolgoknak, ugye ha létezik egyensúly és nagyon úgy fest, hogy igen. Szóval ha Te 2 lábon rúgnád ki, akkor megszegnéd az ígéreted, hogy örökké szeretni fogod. De nyilván, hogy lehet olyan embert szeretni aki megcsalt? Hát hogy? Hát úgy, hogy megnézed Te tettél-e valami olyat ami esetleg hasonló ehhez a tetthez. Mondom abból feltevésből indulunk ki, hogy létezik egyensúly. Ha nem létezik, akkor igazad van megcsalnak, csalódsz folyamatosan, az emberek rosszak, rossz dolgok történnek, betegség... Na most itt is érdekesség van, mert vannak akik sikeresek, boldog házasságban élnek, egészségesek és mindig, vagy nagy általánosságban szerencséjük van. Szóval mintha itt is felfedeznék egyensúlyt.

De ezt Neked kell megfigyelned, én csak az én nézőpontomat tudom megmutatni, és ez segít abban hogy meg tudd figyelni. Nos megvan ez a pillanat? Vagy nézzünk még egy példát. Nézzünk, valami csoportosat. Pl. az MLM, az nagy divat mostanság. Tételezzük fel, hogy egy szuperrendszerbe lépsz és azt mondja neked a barátod, hogy ez a legjobb és legfrankóbb dolog a világon, és Te elhiszed (és csak így működik, hogy elhiszed) és mivel ő is elhitte már 2-en vagytok benne, és aztán még meggyőztök pár embert és mondjuk már 100-an hisztek benne, majd 1000-en. Ez elég stabil, mivel látjátok hogy növekszik az emberek csatlakoznak hozzá, eszik a terméket és hiperül érzik magukat, vagy felveszik a terméket, vagy ott van a termék igérete... Aztán pl. Te voltál aki elindítottad és találsz egy mégszuperebb rendszert és ott méggyorsabban lehet meggyógyulni vagy egészségesebbnek vagy méggazdagabbnak lenni. És azt mondod, hogy fiúk van jobb, csináljuk azt. Nyilván valaki csalódni fog :) Valamiben megegyeztetek és nem tartottátok be. És Te például ha azt látod, hogy kevesebben vannak, pénzed nincs a rendszerből, akkor ezen a ponton állj meg! Ez az a pillanat amit keresünk, és a "Csalódtam" jelen ideje "Nem értem", szóval nem értem hogy miért nem megy a rendszer, és á ja hogy azok fent már mást csinálnak, és akkor ezen a ponton már tudsz valamit tenni, vagy azt a mást csinálod vagy folytatod, de úgy hogy most már Te vagy az eredetpont.

Tudod a nyelvtannal van a probléma, mert ez jövő idő, ha nem mondod hozzá hogy MOST akkor barátom az jövő idő, bár magyar nyelvtan szerint jelennek tűnik. Ez a legszuperrebb rendszer a világon, és Te azért csatlakozol hozzá mert a legjobb és csak annyit kell elérni, hogy a többiek is felismerjék, de nem mindig értik meg a többiek, ugye ilyenkor csalódni is szoktál bennük? :) Hát nyilván Neked a legszuperebb rendszer és akik elhiszik azoknak is. És még itt a jövő időnél ha vagyunk ugye azt kellene mondanunk, hogy "Ez lesz a legszuperebb rendszer a világon" és akkor tudjuk hogy még most nem de dolgozunk rajta, hogy az legyen. Ha már az van, hogy ez a legszuperebb rendszer akkor csak beszállsz és várod a sült csirkét. Ja, hogy Neked kell megcsinálnod is..., á szóval akkor ez csak lesz szuperrendszer ha megcsinálom!

A hit és a tudás között annyi lehet a különbség, hogy a tudás az mégtöbb hit, mégtöbben hisznek benne. Pl. ha most egy széken ülsz, nehéz lenne meggyőzni róla, hogy az egy asztal. Tudod, hogy az egy szék. De ha pl. akivel találkozol, minden egyes alkalommal bizonygatnák, hogy már pedig az egy asztal... Na jó már túl filozofikusak vagyunk.

Összefoglalva a csalódtam az egy érzés, amit meg kell figyelnünk és amikor megfigyeltük ezután meg kell értenünk, és ha megértettük akkor a csalódás eltűnt, mintha nem is lett volna. Egy idő múlva ha elég gyakran megfigyeled ezt a dolgot, a csalódás elő sem fog jönni. Szóval a csalódás megelőzhető!

 Érdekelnek a következő mondatok?

Nincs pénzem.

Nincs időm.

Nem érek rá.

 

Vajon mi ezekkel a probléma? Ez probléma? Hmm... Később megnézzük..

Nos remélem némi bizonytalanságot már érzel abban, hogy valóban lehet hogy ez a "csalódtam" egy hamis érzés, egy hazugság, egy trükk arra, hogy csapdába csaljon.

Ugye volt már olyan, hogy valakire nagyon dühös voltál, legszívesebben megölted volna, mert valamit mondott és az nem úgy volt. Esetleg pénzt adtál kölcsön, nem is keveset és a másik oldalon nem teljesítették. Esetleg úgy hagyott el egy barátnőd/barátod, hogy nem volt igazán válaszod arra, hogy miért. Csak leértékelések, kritikák. Hmm... eszembe jutott, hogy valakinek magyaráztam ezt a jelenséget és próbálta alkalmazni saját életére - már ugye az előző részben leírt módszer, hogy hogyan kell kezelni a csalódást - és az volt az indok a másik oldalon, mivel a párja elhagyta, hogy nem elég jó az ágyban. És akkor mondtam, hogy ezt meg kell érteni, és meg kell kérdezni, hogy ezekszerint van Valaki akivel összehasonlítási alapod van, ugye? És kapásból elsült a megcsalás. És ezek után mikor kiderül az egyik oldalon az igazság, már csak a másik oldalt kell megnézni, hogy Te mit csináltál, hogy eltávolodott és az egyensúly újra ok.

Nézzük, mi is ez az egyensúly. Ellopsz egy almát és elveszted a fogkrémedet. Kirabolsz egy bankot elveszted a házad, mármint börtönbe zárnak és nem tudod házad adta lehetőségeket kihasználni, vagy nem zárnak börtönbe, de folyamatos félelemben élsz, hogy mikor. Vagy megcsalod a párod és azt figyeled mikor fog ő megcsalni. Mintha ezt az egyensúlyt Te csinálnád, nem?

De ugye, legyünk nagyon kritikusak és mondjuk azt, hogy a másik volt és ő a hülye és ő a gonosz, és én ilyet nem csináltam és ezt nem érdemeltem. Nézzük azt akarod kommunikálni, hogy amit Te csinálsz és amit Te kapsz az nincs egyensúlyban. Szóval sokkal több szenvedést kapsz, mint örömöt. És Te sokkal több örömöt adsz mint szenvedést.

Jó nézzük  meg, ha így érzed, nézzük csak kivel kapcsolatban érzel szenvedést. Azt mondod, hogy az élet és a munkanélküliség az állam, a szomszéd hogy most is nem zárja be a kutyát direkt, hogy Téged bosszantson. És mivel kapcsolatban érzel örömöt? Hát most semmivel, mert az egész világ sz.. lett.

Na most ha ezt mondod akkor ebben mi az öröm? Mert én ezekben a mondatokban nem látok örömöt. És mi a szenvedés, hát mind a két mondat. Akkor mit vársz barátom, hogy mit fogsz kapni?

Igen mondhatod, de nem adta meg a semmirekellő. Hogy legyek vele kedves? Teljesen jogos nem kedvesnek kell lenni, hanem okosnak. Meg kell tudnod figyelni, hogy valakivel kapcsolatban szenvedsz. "Nem adja meg az átkozott." Ez már jobb ugye mert nem múlt idő és már gondolkodsz, hogyan hajthatnád be, de még mindig szenvedsz.

Úgy gondolod Neked az jár, nézzük az egyensúlyt, Te tartozol valakinek, ki volt az akinek nem teljesítettél, vagy nem adtál cserét, esetleg most van-e valaki akivel nem jó a viszonyod?

Szerintem valamit találni fogsz. Kezdj el azon dolgozni, és furcsaságokat fogsz megfigyelni a másik oldalon. :) 

És mi a csapda a "csalódtam"-ban? Hát az, hogy amíg nem érted meg a figyelmed ott van, és folyamatosan kántálod, hogy ő ilyen, meg olyan, és időd nagy részét ennek érvelésével, megfejtésével töltöd. Pedig csak meg kellene érteni ezt az írást...

 

Nincs pénzem

 

Ez egy elég gyakori betegség. Először is mi is az a pénz. Hát az a papírdarab. Jó és mikor adnak olyan papírdarabat? Hát ha eladok ilyen kütyürmüt. Jó és miért nem adsz el ilyen kütyürmüt? Hát eladok, de keveset. Oké, volt már olyan hogy volt pénzed? Hát, igen. És akkor mit csináltál? Hát ezt és ezt. Jó akkor felejtsd el a kütyürmüt és csináld ezt és ezt.

 Másik megközelítésben, mire nincs pénzed? Hát hogy megvegyem ezt a csodadolgot, és miért kell neked ez a csodadolog? Hát mert, akkor ez és ez lenne. És még miért? Meg miért pont ez? És hol lenne és mikor csinálnád, és... És az ember már ilyenkor ha valóban annyira frankó és annyira jó az a dolog, akkor megfogja oldani, hogy valahogy összeszedje rá a pénzt.

Szóval ha az élet ilyen könnyű, akkor néha miért olyan nehéz? Hát ha létezik az egyensúly, lehet hogy valamikor könnyűvé tesszük másoknak az életet és lehet hogy valamikor nehézzé...

Most én azon dolgozom, hogy könyebbé tegyem az Életed... :)

hogyantalaldmegacelod.blog.hu

duncanshelley.blog.hu

 

Nincs időm

 

Ez egyszerű. Mi az idő, pl. hogy most írom a betűket az is idő. Az hogy Te ezt olvasod az is idő. Ha nincs időd akkor nem olvasod. Szóval ez csak annyit jelent, hogy "nem olvasod". A "Nem olvasod" és a "Nincs időm olvasni" az ugyanaz. Szóval, hogy nem olvasod, nem azért nem olvasod mert nincs időd, hanem azért mert nem érdekel és nem akarod olvasni. Valami szociális "kedvesség" lehet ez a mondat. Használjunk inkább sima "nem"-et.

 

Nem érek rá

 

Hát ez ugyanaz, mint a "nincs időm", itt is sima "nem"-et vagy "nem akarom"-ot lehet használni ami közelebb áll az igazsághoz!

 

Hozzászólások:

XY: Köszi Barátom! :)

XY': Nem vagyok beregisztralva, ezert nem tudok ott hozzaszolni, de nagyon tetszett, amiket irtal :D

Csak szerettem volna elmondani.

XY'': Ügyes!

XY''': Kedves Szikla!
Köszönöm bejegyzéseidet! Ez a "csalódtam" dolog pont aktuális. Kerestem a miérteket, viszont TE most nagyon sokat segítettél a megértésben.
Hálás köszönetem!
Enikő

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csalodtam.blog.hu/api/trackback/id/tr571494536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása